5 sekretów home staging, które pomogą Ci osiągnąć wyższą cenę transakcji
Osoby posiadające dom lub mieszkanie, w momencie podjęcia decyzji o wynajmie lub sprzedaży nieruchomości powinny zastanowić się,
czy ich nieruchomość jest gotowa do transakcji, a ich wiedza wystarczająca, aby przeprowadzić sprzedaż/wynajem z jak największym zyskiem.
Warto przeanalizować kwestie: realnej wyceny, grupy potencjalnych odbiorców, próby obiektywnego spojrzenia na nieruchomość.
W zależności od posiadanych nakładów czasu jak i finansów warto przemyśleć, czy transakcją zając się osobiście, czy z pomocą pośrednika, często warto wykonać obiektywną wycenę nieruchomości Rzeczoznawcy Majątkowego.
Oferta sprzedaży lub wynajmu mieszkania już w pierwszych sekundach musi zainteresować klienta, tak aby zachęcić go do złożenia zapytania lub chęci wizyty w mieszkaniu. Ogłoszenie, zdjęcia, opis, ale przede wszystkim nieruchomość muszą być odpowiednio przygotowanie do transakcji.
Podstawowym błędem sprzedających bywają brak obiektywizmu, sentyment i kierowanie się własnym gustem.
Home Staging to usługa odpowiedniego przygotowania nieruchomości do sprzedaży lub najmu, mająca na celu osiągniecie maksymalnej ceny przy minimum poniesionych środków.
Główne cele Home Staging:
-
wyróżnienie oferty / ogłoszenia wśród innych;
-
szybki termin transakcji przy niewielkim nakładzie kosztów;
-
podniesienie wartości nieruchomości w oczach nabywcy;
-
uzyskanie najwyższej możliwej ceny;
-
analiza wad i zalet;
-
uwydatnienie plusów;
-
wydobycie potencjału i wyróżnienie atutów;
-
oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów;
-
zmiana wizualna wnętrza z do zamieszkania na do sprzedaży;
-
zwiększenie zasięgu docelowych odbiorców;
Co można zyskać zamawiając usługę Home Stagingu?
-
oszczędność czasu i pieniędzy;
-
uzyskanie wyższej ceny transakcji;
-
zwiększenie wartości nieruchomości wśród konkurencyjnych ofert;
-
szybki termin transakcji;
-
depersonalizację nieruchomości i tym samym jej uniwersalność;
-
zwiększenie zainteresowania ofertą – zapytań, wizyt;
-
nadanie wnętrzu właściwych uniwersalnych funkcji;
Znając już wszystkie zalety analizy nieruchomości i odpowiedniego jej przygotowania, poznajmy sekrety Home Stagingu i sposoby w jaki możemy sami lub z pomocą projektanta odpowiednio przygotować wnętrze.
1. Minimalizm i uniwersalność wnętrza
Przede wszystkim należy spojrzeć na wnętrze według zasady: mniej znaczy więcej. Schowajmy wszystko co niepotrzebne – bibeloty, gadżety, poduszki itp. nie pomogą w sprzedaży, a mogą zaszkodzić. Wnętrze, w którym jest mało rzeczy, wygląda przejrzyście i schludnie, podświadomie wydaje się nowe. Porządek i czystość to cechy, które powinny charakteryzować nieruchomość. Podłogi, ściany, armatura wszystkie elementy wykończenia powinny zostać doprowadzone do jak najlepszego stanu użytkowania.
Nasza oferta, wnętrze nieruchomości powinny zostać przygotowane tak, aby potencjalnie spodobać się jak największej liczbie osób. Dużo łatwiej sprzedać lub wynająć mieszkanie wykończone w sposób uniwersalny, ogólnie przyjęty za ładny i poprawny, niż wnętrza bardzo charakterne. Kolory ścian i mebli powinny być raczej stonowane i jasne. Całość wykończenia powinna być spójna pod względem stylu, kolorystyki i zastosowanych rozwiązań.
2. Depersonalizacja nieruchomości
Wyrzućmy lub oddajmy do przechowania rzeczy zbędne, które zwyczajnie nagromadziły się we wnętrzu przez lata użytkowania. Pochowajmy wszystkie prywatne pamiątki, zdjęcia, rzeczy osobiste, drobne kosmetyki. Stwórzmy we wnętrzu wrażenie nowości. Osoba zainteresowana ofertą powinna poczuć się dobrze i swojsko we wnętrzu, powinna czuć, że chce zamieszkać w danej przestrzeni. Nie może dojść do sytuacji, w której osoba odwiedzająca nieruchomość czuje się nieswojo lub jest zakłopotana zastaną prywatną sytuacją we wnętrzu. Dobrze jeśli podczas prezentacji w mieszkaniu nie przebywają osoby nie biorące udziału w transakcji. Ideałem jest przeprowadzenie spotkania przez neutralnego pośrednika, który naturalnie nie będzie sentymentalnie związany z nieruchomością, a jego wypowiedzi i oceny nieruchomości będą obiektywne.
3. Minimum nakładów przy maksymalnym efekcie
Oczywiście cały czas mamy świadomość, że nieruchomość chcemy sprzedać lub wynająć, więc naturalnie nie chcemy poświęcać dużych nakładów finansowych na Home Staging. Warto przekalkulować możliwe zyski i ustalić budżet w ramach, którego przygotujemy nieruchomość. Jeśli nie planujemy większego remontu, który czasem też warto rozważyć, w pierwszej kolejności pomyślmy o ścianach. Malowanie nie jest drogą inwestycją, a radykalnie potrafi zmienić i odświeżyć wnętrze. Kolejną inwestycją mogą być dywany, zasłony, poduszki i narzuty na łóżka, czy sofy, wszystkie w zbliżonej kolorystyce i stylu. Każde wnętrze jest inne i zabieg home stagingu powinien być do niego dostosowany, czasem wymiana baterii, czy lustra w łazience, może radykalnie zmienić wygląd wnętrza. Postawienie na pustym balkonie donicy z kwiatami, krzesła i stolika nie jest kosztowne, a zachęci osoby, które obecnie nie mają balkonu i marzą o tego typu wypoczynku.
4. Wydobycie potencjału – zalet nieruchomości
Warto spojrzeć na nieruchomość oczami kupującego/wynajmującego, takie podejście może nam sporo rozjaśnić. Zastanówmy się, kim jest potencjalny zainteresowany ofertą: rodzina, para, singiel, a może osoby starsze. Przygotujmy wnętrza tak, aby każde pomieszczenie lub strefa miały swoją funkcję. Wykończeniem wydobądźmy potencjał z wnętrz. Nawet małe mieszkanie, po ukazaniu swoich możliwości może zrobić wrażenie i zachęcić osoby, które teoretycznie poszukiwały czegoś większego. Poprośmy kogoś z zewnątrz o realną ocenę nieruchomości, być może nie zdajemy sobie sprawy z pewnych kwestii – zalet, które zainteresują osoby kupujące. Często tracimy obiektywizm i przyzwyczajamy się do pewnych sytuacji, więc przyda się tu świeże spojrzenie. Warto też skupić się na języku korzyści, to co dla nas jest wadą, dla kogoś może być zaletą i tak należy patrzeć na nieruchomość.
5. Przykucie uwagi, wyróżnienie oferty
Umieszczając ogłoszenie w Internecie, realnie mamy kilka sekund uwagi, kiedy poszukujący widzi naszą ofertę. Zadbajmy o dobre, jasne zdjęcia, prezentujące nieruchomość w świetle dziennym i pokazujące wszystkie pomieszczenia. Bardzo cenny jest rzut nieruchomości, oczywiście dobrze jeśli jest profesjonalny, ale wystarczy nawet schludny, wykonany odręcznie. Opis powinien być rzetelny, szczegółowy i konkretny, pozbawiony prywatnych naleciałości i odniesień. Zachęćmy poszukującego możliwością negocjacji, finalnie decyzja należy do nas, ale nie warto usztywniać się w tym temacie i tym samym zniechęcać część osób. Jak wyróżnić naszą ofertę? Przede wszystkim profesjonalizmem, rzetelnością i szczerością. Dobrze przemyślmy tytuł oferty i pierwsze zdjęcie. Zapoznanie się z naszą ofertą to już pierwszy krok do umówienia się na prezentację i dopięcia z sukcesem transakcji.